elektrická lokomotiva S479.0
Železnice
V době zavádění střídavé elektrické soustavy 25kV/50 Hz na tratích tehdejších ČSD vyrobila Škoda Plzeň v roce 1961 na zkoušku dvě střídavé elektrické lokomotivy s křemíkovými usměrňovači. Původně byly označeny E479.001 a E479.002, později přeznačeny na S479.0001 a S479. 0002. Jednalo se tehdy o šestou a sedmou lokomotivu na světě s křemíkovými usměrňovači. Mechanická konstrukce a skříň vycházely z typů 141 (E499.1) a 122 (E469.1).
Posloužily především jako předobraz pro sériovou výrobu lokomotiv 230, 240 a 242.
| Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
| Napájení | 25 kV/50Hz |
| Výkon | 2840 kW |
| Max. rychlost | 100 km/h |
| Hmotnost | 84 t |
| Délka přes nárazníky | 16 140 mm |
| Počet vyrobených kusů | 2 |
| Tovární označení | 39E |
Vytvořeno:
26. 12. 2001
Aktualizováno:
25. 3. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva S479.1.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!