elektrická lokomotiva 230
Železnice
Původní označení S489.0. Univerzální elektrická lokomotiva vyráběná podnikem Škoda Plzeň v letech 1965–1967. Je vybavena trakčním transformátorem s přepínáním odboček a křemíkovými usměrňovači. Budky stojvedoucího a bočnice jsou vyrobeny ze skelného laminátu, proto se mezi železničáři ujala přezdívka „Laminátka”.
Mírně modifikované verze (tovární označení 46E) jezdí v Bulharsku, kde jsou označeny jako řada 42.
| Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
| Napájení | 25 kV / 50Hz |
| Výkon | 3080 kW |
| Max. rychlost | 110 km/h |
| Hmotnost | 85 t |
| Tažná síla na háku | 320 kN |
| Délka přes nárazníky | 16 440 mm |
| Počet vyrobených kusů | 110 |
| Tovární označení | 47E |
Vytvořeno:
26. 12. 2001
Aktualizováno:
26. 12. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 240, elektrická lokomotiva 242, elektrická lokomotiva S479.0, elektrická lokomotiva S699.0.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!