elektrická lokomotiva 240
Železnice
Elektrická univerzální lokomotiva. Původní označení S499.0. Vyráběla je Škoda Plzeň v letech 1968–1970. Konstrukce vychází přímo z lokomotivy řady 230. Liší se především změnou převodů, přídavným chladičem transformátorového oleje a šikmou montáží tlumičů podvozku. Oproti řadě 230 má navíc elektrodynamickou brzdu. Budky stojvedoucího a bočnice jsou vyrobeny ze skelného laminátu, proto se mezi železničáři ujala přezdívka „Laminátka”.
| Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
| Napájení | 25 kV / 50Hz |
| Výkon | 3080 kW |
| Max. rychlost | 120 km/h |
| Hmotnost | 85 t |
| Tažná síla na háku | 255 kN |
| Délka přes nárazníky | 16 440 mm |
| Počet vyrobených kusů | 145 |
| Tovární označení | 47E |
Vytvořeno:
16. 3. 2021
Aktualizováno:
22. 4. 2022
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 230, elektrická lokomotiva 242, elektrická lokomotiva S479.0, elektrická lokomotiva S699.0.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!