elektrická lokomotiva S479.1



Železnice

V době zavádění střídavé elektrické soustavy 25 kV / 50 Hz na tratích tehdejších ČSD vyrobila Škoda Plzeň v roce 1962 na zkoušku dvě střídavé elektrické lokomotivy se rtuťovými (ignitronovými) usměrňovači. Skříň a mechanická konstrukce vycházela z řad 141 (E499.1) a 122 (E469.1). Původně byly označeny E479.101 a E479.102, později přeznačeny na S479.1001 a S479.1002. ČSD koupily pouze jednu (S479.1001) a po srovnání s lokomotivou S479.0 a po následném rozhodnutí dále rtuťové usměrňovače nepoužívat, ji v roce 1966 zrušily. Sloužila k různým vývojovým experimentům, byla také přestavěna na ve své době velmi pokrokovou, tyristorovou regulaci výkonu. Poté byla zrušena a sešrotována. Druhá lokomotiva byla přestavěna na odporníkový vůz. Takto sloužila na zkušebním okruhu v Cerhenicích do roku 1990, kdy byla také zrušena. Několik kusů bylo dodáno do Bulharska, kde se v provozu neosvědčily a dále tam byly dodávány již pouze lokomotivy s křemíkovými usměnovači.

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 25 kV / 50Hz
Výkon 3000 kW
Max. rychlost 100 km/h
Hmotnost 85 t
Délka přes nárazníky 16 140 mm
Počet vyrobených kusů      2
Tovární označení 40E

 



Datum vytvoření: 26. 12. 2001
Datum aktualizace: 26. 12. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: elektrická lokomotiva S479.0.

Reklama: