vzdělávací obsahy
Složka vyučovacího (výchovně vzdělávacího) procesu, daná společensky determinovaným cílem vzdělání a výchovy, v hlavních rysech stanovená učebními osnovami a plány a pro jednotlivé vyučovací předměty rozpracovaná v učebnicích. Vzdělávací obsahy představují ucelený soubor poznatků z jednotlivých oborů vědy (v užším slova smyslu učivo) a s nimi spojených dovedností a návyků. Od konce 18. století se v pojetí vzdělávacích obsahů prosazují dvě hlavní linie: teorie formálního vzdělání (jednostranné zdůrazňování logických procesů, rozvoje a cvičení duševních schopností bez zřetele k látce) a teorie materiálního vzdělání (pouhý důraz na množství praktických dovednosti). Pedagogika zdůrazňuje propojení těchto vyhraněných tendencí, hlavním rysem vzdělávacích obsahů je vědeckost a všestrannost, proto jsou za vzdělávací obsahy v širším slova smyslu považovány všechny vzájemně spjaté složky výchovy.
Vytvořeno:
14. 3. 2000
Aktualizováno:
25. 10. 2006
Autor: -red-
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!