parní lokomotiva 456.0
Železnice
Tendrová parní lokomotiva pro dopravu těžkých osobních vlaků vyrobená v počtu 27 kusů v ČKD Praha. V roce jejího uvedení do provozu proběhla záchrana polární expedice U. Nobileho ledoborcem Krasin, což dalo vzniknout i přezdívce pro lokomotivu – „Krasin”. V provozu byly oblíbené pro výkon, jednoduchost obsluhy a údržby, spolehlivost i eleganci. Za druhé světové války sloužily i jako tažná vozidla obrněných vlaků. Pro některé výkony byly příliš těžké a jako její lehčí nástupce byla vyvinuta řada 464.0 se kterou mají některé shodné konstrukční prvky. Poslední byla vyřazena v roce 1972. I když se jednalo o jednu z nejzdařilejších konstrukcí své doby, žádný stroj se nedochoval.
| Uspořádání náprav | 1'D 2' |
| Počet válců | 2 |
| Výkon | 1650 koňských sil |
| Max. rychlost | 80 km/h |
| Hmotnost | 110,1 t |
| Délka přes nárazníky | 14 905 mm |
Vytvořeno:
7. 6. 2021
Aktualizováno:
29. 12. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: parní lokomotiva 464.0.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!