parní lokomotiva 434.2
Železnice
Univerzální parní lokomotiva. Po vyhlášení samostatnosti Československa byly od roku 1924 rakouské lokomotivy 434.0 rekonstruovány a upravovány pro potřeby nově vzniklých Československých státních drah a přeznačeny na řadu 434.2. Rekonstrukce probíhaly až do roku 1947. Jednalo se o téměř 400 kusů. Ve službě se udržely až do roku 1983. Přestože se jednalo o jednu z nejúspěšnějších konstrukcí své doby, nedostala lokomotiva od železničářů žádnou zvláštní přezdívku, jak bylo zvykem. Zaměstnanci drah jí říkali prostě „Čtyřkolák” podle počtu spřažených náprav. Několik se jich dochovalo dodnes a můžeme se s nimi setkat v muzeích nebo na historických jízdách v provozu (434.2186, 434.2298...).
| Uspořádání náprav | 1'D |
| Počet válců | 2 |
| Průměr válců | 570 mm |
| Výkon | 1400 koňských sil |
| Max. rychlost | 60 km/h |
| Hmotnost | 69,5 t |
| Délka přes nárazníky | 17 428 mm |
Vytvořeno:
6. 4. 2001
Aktualizováno:
18. 4. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: parní lokomotiva 434.0, parní lokomotiva 434.1.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!