parní lokomotiva 386.0



Železnice

Prototyp parní lokomotivy vyrobený v roce 1927 v plzeňské Škodovce na základě připomínek k řadě 387.0. Sériová výroba nebyla realizována a stroj 386.001 byl využit v roce 1938 k experimentu s tehdy ve světě populárním aerodynamickým oplášťováním a tím vznikla naše jediná tzv. proudnicová parní lokomotiva. Zamýšlený výsledek – úspora paliva – se však nedostavil a tak výsledkem byl pouze zajímavý design. Před oplášťováním měla přezdívku „Malé Mikádo”, po rekonstrukci v roce 1938 pak „Fricek”. Zrušena a sešrotována byla již v roce 1948.

Uspořádání náprav 2'C 1'
Počet válců 3
Průměr válců 525 mm
Výkon 1398 koňských sil
Max. rychlost 110 km/h
Hmotnost 88,1 t
Délka přes nárazníky  23 260 mm


Datum vytvoření: 2. 7. 2021
Datum aktualizace: 5. 7. 2021
Autor: -PAL-

Reklama: