parní lokomotiva 386.0
Železnice
Prototyp parní lokomotivy vyrobený v roce 1927 v plzeňské Škodovce na základě připomínek k řadě 387.0. Sériová výroba nebyla realizována a stroj 386.001 byl využit v roce 1938 k experimentu s tehdy ve světě populárním aerodynamickým oplášťováním a tím vznikla naše jediná tzv. proudnicová parní lokomotiva. Zamýšlený výsledek – úspora paliva – se však nedostavil a tak výsledkem byl pouze zajímavý design. Před oplášťováním měla přezdívku „Malé Mikádo”, po rekonstrukci v roce 1938 pak „Fricek”. Zrušena a sešrotována byla již v roce 1948.
| Uspořádání náprav | 2'C 1' |
| Počet válců | 3 |
| Průměr válců | 525 mm |
| Výkon | 1398 koňských sil |
| Max. rychlost | 110 km/h |
| Hmotnost | 88,1 t |
| Délka přes nárazníky | 23 260 mm |
Vytvořeno:
2. 7. 2021
Aktualizováno:
5. 7. 2021
Autor: -PAL-
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!