elektrická lokomotiva 350



Železnice

Elektrická dvousystémová rychlíková lokomtiva. Původní označení ES499.0. V letech 1973-1975 vyráběná podnikem Škoda Plzeň, určena pro těžkou expresní a rychlíkovou dopravu. Byla zkonstruována jako dvousystémová pro napájení soustavami 25 kV/50 Hz a 3 kV stejnosměrných, aby nebylo nutno přepřahat lokomotivy v tehdy jediné stykové stanici Kutná Hora (stanice, kde se tyto dvě napájecí soutavy setkávají). Byla navržena pro rychlost až 200 km/h, v provozu je pro ni však povolena maximální rychlost 160 km/h. Regulace výkonu odporová. Tradičních železničářských přezdívek získal tento stroj několik a místně se liší: „Krysa“, „Potkan“ nebo „Gorila“.

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 25 kV/50Hz, 3000V =
Výkon 4000 kW
Max. rychlost 160 km/h
Hmotnost 88 t
Tažná síla na háku 210 kN
Délka přes nárazníky 16 740 mm
Počet vyrobených kusů      20
Tovární označení 55E


Datum vytvoření: 26. 12. 2001
Datum aktualizace: 13. 4. 2021
Autor: -PAL-

Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 130, elektrická lokomotiva 150, elektrická lokomotiva 151, elektrická lokomotiva 362, elektrická lokomotiva 363.



Reklama: