elektrická lokomotiva 350
Železnice
Elektrická dvousystémová rychlíková lokomtiva. Původní označení ES499.0. V letech 1973-1975 vyráběná podnikem Škoda Plzeň, určena pro těžkou expresní a rychlíkovou dopravu. Byla zkonstruována jako dvousystémová pro napájení soustavami 25 kV/50 Hz a 3 kV stejnosměrných, aby nebylo nutno přepřahat lokomotivy v tehdy jediné stykové stanici Kutná Hora (stanice, kde se tyto dvě napájecí soutavy setkávají). Byla navržena pro rychlost až 200 km/h, v provozu je pro ni však povolena maximální rychlost 160 km/h. Regulace výkonu odporová. Tradičních železničářských přezdívek získal tento stroj několik a místně se liší: „Krysa“, „Potkan“ nebo „Gorila“.
| Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
| Napájení | 25 kV/50Hz, 3000V = |
| Výkon | 4000 kW |
| Max. rychlost | 160 km/h |
| Hmotnost | 88 t |
| Tažná síla na háku | 210 kN |
| Délka přes nárazníky | 16 740 mm |
| Počet vyrobených kusů | 20 |
| Tovární označení | 55E |
Vytvořeno:
26. 12. 2001
Aktualizováno:
13. 4. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 130, elektrická lokomotiva 150, elektrická lokomotiva 151, elektrická lokomotiva 362, elektrická lokomotiva 363.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!