elektrická lokomotiva 169



Železnice

V roce 1987 vyrobila Škoda Plzeň prototyp elektrické lokomotivy pro napájení 3000 V stejnosměrných jako řadu 169. Cílem bylo vyrobit co nejmodernější hnací vozidlo. Byla vybavena pomaloběžnými trakčními asynchronními elekromotory bez převodovky, které se však neosvědčily a později byly nahrazeny elektromotory s klasickou převodovkou. Mimo jiné vybavena i hlasovým syntezátorem pro komunikaci s posádkou nebo údržbou. K sériové výrobě již nedošlo, vzhledem k probíhajícím společenským změnám. Stroj byl používán sporadicky, chátral a stal se neprovozním. Existují snahy o uvedení do vystavovatelného stavu. Podle způsobu pohonu dostal přezdívku „Asynchron“, případně  „Asynchronka“.

Uspořádání náprav Bo'Bo'
Napájení 3000 V =
Výkon 2600 kW
Max. rychlost 120 km/h
Hmotnost 80,8 t
Tažná síla na háku 225 kN
Délka přes nárazníky 18 000 mm
Počet vyrobených kusů      1
Tovární označení 85E


Datum vytvoření: 28. 6. 2021
Datum aktualizace: 21. 1. 2022
Autor: -PAL-

Reklama: