elektrická lokomotiva 169
Železnice
V roce 1987 vyrobila Škoda Plzeň prototyp elektrické lokomotivy pro napájení 3000 V stejnosměrných jako řadu 169. Cílem bylo vyrobit co nejmodernější hnací vozidlo. Byla vybavena pomaloběžnými trakčními asynchronními elekromotory bez převodovky, které se však neosvědčily a později byly nahrazeny elektromotory s klasickou převodovkou. Mimo jiné vybavena i hlasovým syntezátorem pro komunikaci s posádkou nebo údržbou. K sériové výrobě již nedošlo, vzhledem k probíhajícím společenským změnám. Stroj byl používán sporadicky, chátral a stal se neprovozním. Existují snahy o uvedení do vystavovatelného stavu. Podle způsobu pohonu dostal přezdívku „Asynchron“, případně „Asynchronka“.
Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
Napájení | 3000 V = |
Výkon | 2600 kW |
Max. rychlost | 120 km/h |
Hmotnost | 80,8 t |
Tažná síla na háku | 225 kN |
Délka přes nárazníky | 18 000 mm |
Počet vyrobených kusů | 1 |
Tovární označení | 85E |
Datum vytvoření: 28. 6. 2021
Datum aktualizace: 21. 1. 2022
Autor: -PAL-
Reklama: