elektrická lokomotiva 114
Železnice
V letch 1996–2000 vyrobila Škoda Plzeň čtyři elektrické posunovací lokomotivy na 3000 V stejnosměrných. Jednalo se o modernizované stroje vycházející z řad 110 a 111. Hlavní změnou je použití asynchronních trakčních elektromotorů a mikroprocesorového řízení. Přes svou pokrokovost a výkon se však v provozu příliš neosvědčily. Po změnách v tehdejší ČSSR ztratily ČSD o další dodávky zájem a čtyři vyrobené stroje se sporadicky používají v důlních provozech.
| Uspořádání náprav | Bo'Bo' |
| Napájení | 3000 V = |
| Výkon | 1600 kW |
| Max. rychlost | 100 km/h |
| Hmotnost | 72 t |
| Tažná síla na háku | 180 kN |
| Délka přes nárazníky | 14 560 mm |
| Počet vyrobených kusů | 4 |
| Tovární označení | 90E |
Vytvořeno:
25. 3. 2021
Aktualizováno:
26. 12. 2021
Autor: -PAL-
Odkazující hesla: elektrická lokomotiva 110, elektrická lokomotiva 111.
Vyzkoušejte si s přáteli Kvízy encyklopedie CoJeCo.cz!