nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Troška
 Zdeněk, *18.5.1952 (Strakonice), český filmový, televizní a divadelní režisér. Střední školu...

Osment
 Haley Joel, *10.4.1988 (Los Angeles, USA), americký filmový herec. Začínal už jako dítě v ...

Dědeček
 Jiří, *13.2.1953 (Karlovy Vary), český písničkář, básník, textař, překladatel a autor...

Hofmann
 Corinne, *4.6.1960, švýcarská spisovatelka. Narozena v rodině německého otce a francouzské...

Kulhánek
 Jiří, *31.12.1967 (Brandýs nad Labem), český spisovatel, autor knih na pomezí žánru sci-fi a ...


afektová teorie
Hudba estetická teorie, podle níž je hlavním úkolem hudby napodobovat lidské afekty, tj. silná citová pohnutí, objevila se už v antice, přes renesanci přešla do baroka, kde se stala centrem všech teoretických úvah (A. Kircher, M. Mersenne). Afekty, chápané jako objektivně dané typy lidského chování, byly v hudbě napodobovány pomocí kompozičně technických prostředků. K tomuto účelu byly vypracovány obecně užívané melodické, rytmické a jiné formule (figury). Začátkem 18. století se afektová teorie sblížila s hudební estetikou napodobování (přírody, citů – Ch. Batteux, 1713–1780), koncem 18. století ztrácí význam.


 
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 11.5.2004
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2018, OPTIMUS s.r.o.