nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Affleck
 Ben, *15.8.1972 (Berkeley, Kalifornie, USA), vlastním jménem Benjamin Geza Affleck, americký filmový...

Trojan
 Ivan, *30.6.1964 (Praha, ČSSR), český filmový, televizní a divadelní herec. Je synem herce...

Dudek
 Jaroslav, *17.1.1932 (Trutnov) – †31.8.2000 (Praha), český režisér. Po studiích režie na...

Adamíra
 Jiří, *2.4.1926 (Dobrovice u Mladé Boleslavi, Československo) – †14.8.1993 (Praha...

Zelenka
 Petr, *21.8.1967 (Praha), český filmový, televizní a divadelní režisér, scenárista a ...


afektová teorie
Hudba estetická teorie, podle níž je hlavním úkolem hudby napodobovat lidské afekty, tj. silná citová pohnutí, objevila se už v antice, přes renesanci přešla do baroka, kde se stala centrem všech teoretických úvah (A. Kircher, M. Mersenne). Afekty, chápané jako objektivně dané typy lidského chování, byly v hudbě napodobovány pomocí kompozičně technických prostředků. K tomuto účelu byly vypracovány obecně užívané melodické, rytmické a jiné formule (figury). Začátkem 18. století se afektová teorie sblížila s hudební estetikou napodobování (přírody, citů – Ch. Batteux, 1713–1780), koncem 18. století ztrácí význam.


 
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 11.5.2004
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2018, OPTIMUS s.r.o.