nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Amenábar
 Alejandro, *31.3.1972 (Santiago de Chile, Chile), španělský filmový režisér, scenárista, hudební...

Krejčík
 Jiří, *26.6.1918 (Praha) – †9.8.2013 (Praha), významný český filmový, televizní a ...

Alkehol
 Česká hudební rocková skupina založená v roce 1991 Otou Herešem a Petrem Bunešem...

Josifoska
 Silvia, *20.8.1971 (Žilina), slovenská bluesová zpěvačka. Vystudovala teorii a řízení kultury...

Klimt
 Aurel, *6.8.1972 (Žilina, Slovensko), český režisér, výtvarník, animátor a střihač slovenského...


afektová teorie
Hudba estetická teorie, podle níž je hlavním úkolem hudby napodobovat lidské afekty, tj. silná citová pohnutí, objevila se už v antice, přes renesanci přešla do baroka, kde se stala centrem všech teoretických úvah (A. Kircher, M. Mersenne). Afekty, chápané jako objektivně dané typy lidského chování, byly v hudbě napodobovány pomocí kompozičně technických prostředků. K tomuto účelu byly vypracovány obecně užívané melodické, rytmické a jiné formule (figury). Začátkem 18. století se afektová teorie sblížila s hudební estetikou napodobování (přírody, citů – Ch. Batteux, 1713–1780), koncem 18. století ztrácí význam.


 
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 11.5.2004
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2018, OPTIMUS s.r.o.