nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Adamová
 Jaroslava, *15.3.1925 (Praha, Československo) – †16.6.2012 (Praha, Česká republika), česká...

Hopkins
 Anthony, Sir, *31.12.1937 (Margam, West Glamorgan, Wales), vlastním jménem Philip Anthony Hopkins...

Haničinec
 Petr, *15.9.1930 (Pardubice) – †7.11.2007 (Bratronice), český herec. Studoval nejprve...

Jones
 Terry, *1.2.1942 (Colwyn Bay, Clwyd, Wales), britský herec, scenárista, režisér, člen skupiny Monty...

Asimov
 Isaac, *2.1.1920 – †6.4.1992, americký spisovatel ruského původu. Vystudoval biochemii a ...


afektová teorie
Hudba estetická teorie, podle níž je hlavním úkolem hudby napodobovat lidské afekty, tj. silná citová pohnutí, objevila se už v antice, přes renesanci přešla do baroka, kde se stala centrem všech teoretických úvah (A. Kircher, M. Mersenne). Afekty, chápané jako objektivně dané typy lidského chování, byly v hudbě napodobovány pomocí kompozičně technických prostředků. K tomuto účelu byly vypracovány obecně užívané melodické, rytmické a jiné formule (figury). Začátkem 18. století se afektová teorie sblížila s hudební estetikou napodobování (přírody, citů – Ch. Batteux, 1713–1780), koncem 18. století ztrácí význam.


 
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 11.5.2004
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2017, OPTIMUS s.r.o.