nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Čepek
 Petr, *16.9.1940 (Praha, Československo, tehdejší protektorát Čechy a Morava) – †20.9...

Portman
 Natalie,*9.6.1981 (Jeruzalém, Izrael), vlastním jménem Natalie Hershlag, americká filmová herečka...

Gondry
 Michel, *8.5.1963 (Versailles, Francie), francouzský filmový režisér, scenárista a tvůrce...

D'Agostino
 Gigi, *17.12.1967, vlastním jménem Luigi Di Agostino, italský hudební producent a DJ. Hudbě se...

Hopper
 Dennis, *17.5.1936 (Dodge City, Kansas, USA) – †29.5.2010 (Venice Beach, Kalifornie, USA...


afektová teorie
Hudba estetická teorie, podle níž je hlavním úkolem hudby napodobovat lidské afekty, tj. silná citová pohnutí, objevila se už v antice, přes renesanci přešla do baroka, kde se stala centrem všech teoretických úvah (A. Kircher, M. Mersenne). Afekty, chápané jako objektivně dané typy lidského chování, byly v hudbě napodobovány pomocí kompozičně technických prostředků. K tomuto účelu byly vypracovány obecně užívané melodické, rytmické a jiné formule (figury). Začátkem 18. století se afektová teorie sblížila s hudební estetikou napodobování (přírody, citů – Ch. Batteux, 1713–1780), koncem 18. století ztrácí význam.


 
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 11.5.2004
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2017, OPTIMUS s.r.o.