nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Pavlíček
 Michal, *14.2.1956, český kytarista a skladatel. Člen mnoha významných hudebních skupin...

Antonioni
 [Antonjony], Michelangelo, *29.9.1912 (Ferrara, Itálie) – †30.7.2007 (Řím, Itálie), italský...

Heston
 [Hestn], Charlton, *4.10.1923 (podle některých pramenů 1924, Evanston, Illinois, USA) – †6.4...

Firth
 [Fert], Colin, *10.9.1960 (Grayshott, Hampshire, Velká Británie), vlastním jménem Colin Andrew Firth...

Penn
 Arthur, *27.9.1922 (Filadelfie, Pensylvánie, USA) – †28.9.2010 (New York, USA), americký...


parní lokomotiva 477.0 fotografieilustrace (2)videazvukymapyodkazy
Tyto lokomotivy vyráběné v ČKD původně označené 476.1 (rok 1951–1955) byly určeny pro příměstskou osobní dopravu. ČKD vyrobila celkem 60 kusů. Jednotlivé série se mírně lišily, zejména v uspořádání vodojemů na bocích kotle. Lokomotivy byly vybaveny mechanickým přikladačem paliva i jinými, na tehdejší dobu moderními prvky. K plynulosti chodu a dobré akceleraci přispíval i tříválcový parní stroj. Podle pestrého červeno-modro-bílého nátěru dostaly přezdívku "Papoušek". Stroj 477.043 je stále provozuschopný a jezdí při slavnostních jízdách. Technické muzeum vlastní neprovozní exponát 477.060.
Počet hnaných náprav: 4
Běhouny: 2 přední, 2 zadní (uspořádání náprav 2'D'2)
Max. rychlost: 100 km/h
Parní válce: 3 o průměru 450 mm
Výkon: 2100 koňských sil
Hmotnost: 129 t


Parní lokomotiva 477.043


Parní lokomotiva 477.060


 
Vytvořeno: 12.3.2001
Aktualizováno: 15.3.2001
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2017, OPTIMUS s.r.o.