hlasová schránka



Je to vlastně záznamník hovorů či vzkazů, které majitel mobilního telefonu z nějakého důvodu nemůže nebo nechce přijmout. Hlasovou schránku provozuje mobilní operátor, tzn. není zapotřebí k jejímu provozu žádné funkce mobilního telefonu, podobně jako je k provozu klasického telefonního záznamníku potřeba fyzický přístroj. Hlasová schránka je softwarový systém. Volající je přepnut v definovaných případech do hlasové schránky. Nejdříve je mu předán úvodní vzkaz neboli osobní pozdrav. Poté je vyzván k zanechání vzkazu. Tento vzkaz je zaznamenáván a majitel mobilního telefonu si jej později může poslechnout. O tom, jestli bude volající přepnut do hlasové schránky, rozhoduje nastavení funkce přesměrování, která je poskytována mobilním operátorem. V okamžiku aktivace tarifního programu jsou nastavena standardní přesměrování při určitých situacích do hlasové schránky. Uživatel si však tato přesměrování může změnit. Například když je v kanceláři, nechce přijímat hovory, mobilní telefon chce mít u sebe, ale chce přesměrovat hovory na pevný telefon svojí sekretářky. V těchto případech se nemusí volající dovolat do hlasové schránky. Hlasovou schránku není třeba aktivovat, protože se získá automaticky v okamžiku, kdy je aktivována SIM karta, a to jak v případě tarifních programů, tak předplacených karet. Informace o používání hlasové schránky je možno vyčíst z návodu k telefonu případně s letáků, které poskytují zákazníkům mobilní operátoři. Existuje taky více druhů hlasových schránek. Naši operátoři nabízejí rozšířené verze svých hlasových schránek, které umožňují inteligentnější správu přijatých vzkazů, předávání již obdržených vzkazů a celou řadu dalších funkcí. Tyto funkce rozšíření hlasové schránky ovšem nejsou zdarma.

Datum vytvoření: 11. 1. 2001
Datum aktualizace: 11. 1. 2001
Autor: HH

Reklama: