nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Kravitz
 Lenny, *26.5.1964 (New York), vlastním jménem Leonard Albert Kravitz, americký zpěvák a ...

Kundera
 Milan, *1.4.1929 (Brno), francouzský prozaik, dramatik, básník, překladatel a esejista českého...

Arakain
 Česká hudební hard rocková skupina založená roku 1982 Alešem Brichtou, Jiřím Urbanem a ...

Kurosawa
 Akira, *23.3.1910 (Tokio) – †6.9.1998 (Tokio), nejvýznamnější japonský filmový režisér a ...

Adamová
 Jaroslava, *15.3.1925 (Praha, Československo) – †16.6.2012 (Praha, Česká republika), česká...


analýza mrtvých bodů fotografie (1)ilustracevideazvukymapyodkazy
Ekonomie, analýza bodů zvratu – metoda vyjádření kvantitativního vztahu mezi objemem výroby, celkovými náklady a tržbami. Mrtvý bod udává objem výroby, při kterém produkce přestává (začíná) výrobci přinášet zisk. V případě linearity tržeb i nákladů lze potřebný objem výroby zjistit rovnicí: a + bx = px, z níž plyne, že x = a / (p – b), kde x = celkový objem výroby, a = fixní náklady, b = proměnné náklady na jednotku objemu výroby, p = prodejní cena výrobku. Výroba pohybující se pod bodem zvratu je ztrátová, nad ním přináší zisk. Analýza mrtvých bodů se používá při stanovení objemu výroby, v cenové politice a podobně.


analýza mrtvých bodů


 

Odkazující hesla: náklady
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 4.8.2006
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2019, OPTIMUS s.r.o.