nastavit jako výchozí stránku
   
   kultura

Barrie
 [Beri], sir James Matthew, *9.5.1860 (Kirriemuir) – †19.6.1937, skotský dramatik a ...

Pastrňák
 Radek, *18.10.1963, český skladatel a textař, vedoucí osobnost skupiny Buty. Vystudoval SPŠ...

Progres 2
 Česká brněnská hudební rocková skupina s počátky, sahajícími do roku 1968, kdy její členové...

Scheider
 Roy, *10.11.1935 (Orange, New Jersey, USA) – †10.2.2008 (USA), vlastním jménem Roy Richard...

Berry
 Halle, *14.8.1966 (Cleveland, Ohio, USA), vlastním jménem Halle Maria Berry, americká filmová...


reklama
[Francouzština], forma hospodářské propagace, v níž se využívají nejrůznější prostředky k hromadné nabídce zboží nebo služeb, také k podchycení pozornosti a k vyvolání zájmu potenciálního kupujícího o určité zboží nebo službu. Cílem reklamy je vyvolat poptávku a zájem o člověka, organizaci, dílo ap., získat jim popularitu, případně vybudovat nějaký vhodný obraz v povědomí zákazníků. Moderní reklama využívá mnoha druhů reklamy, která se liší jednak použitými médii (noviny, časopisy, televize, rozhlas, plakátová reklama), jednak propagovaným předmětem (výrobek, skupina výrobků, výrobce, způsob používání výrobku) a také v neposlední řadě se reklama liší způsobem působení na člověka (nadprahová, podprahová). V reklamě se posuzuje také, zda nejde o tzv. "klamavou reklamu", která by sdělovala nepravdivé informace, reklamu morálně či esteticky nevhodnou apod. Nad dodržováním obecných pravidel reklamy se snaží držet dohled jednak státní instituce (zákonné úpravy a sledování reklamního trhu), jednak asociace reklamních agentur.


 
Vytvořeno: 14.3.2000
Aktualizováno: 12.1.2004
Autor:





Texty encyklopedických hesel mohou obsahovat slova nebo slovní spojení, která mohou
být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

© 1999 - 2019, OPTIMUS s.r.o.